Duru buyuyor..

Lilypie Fourth Birthday tickers

14 Temmuz 2010 Çarşamba

Basit Aktarma Çalışmaları 2

Montessori çalışmalarını yazmaya işlerim ve tatile gitmemiz yüzünden ara vermiştim şimdi tekrar devam ediyorum.

Bu çalışma bence oldukça zevkli. Basit aktarma çalışmalarını paravan arkasında yaparak seslerini dinleme ve ayırma çalışması.

Daha önce bahsettiğim Basit Aktarma Çalışmalarını yeterince deneyimledikten sonra bu çalışmayı yapabilirsiniz.

Materyal listesi:
1- Aktarma çalışmalarını arkasında yapabileceğimiz paravan görevi görecek bir eşya. En basiti bir minder.

Çalışmanın Aşamaları:
  • "Bugün senin için yeni bir çalışma/oyun hazırladım" yada "Bugün seninle fasulye/mısır/pirinç ile çalışmak/oynamak istiyorum" diyerek çocuğumuzu davet ediyoruz.
  • Kabul ederse hazırladığımız kapları 2 elle taşıyarak önümüze alıyoruz.
  • Çocukla kapların arasına paravanı(minderi) yerleştiriyoruz.
  • Önce minderin üzerinden çocuğumuz görecek şekilde birer kere bu sesleri dinletiyoruz. Bu sesleri hatırlamasını sağlayacaktır. Aynı zamanda bunları isimlendiriyoruz fasulye, mısır, pirinç diye.
  • Sonra "Şimdi ben bunu minderin arkasında yapacağım sende hangisinin olduğunu tahmin etmeye çalışacaksın" diyoruz.
  • Çocuk devam etmek istediği sürece tekrarlayabiliriz.

İlgi Merkezi: Bakliyatların sesi.

Uygun yaş aralığı: 3, 3-5 yaş arası.

Hilal hanım bunun müthiş bir dinleme egzersiz olduğunu söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder