Duru buyuyor..

Lilypie Fourth Birthday tickers

28 Şubat 2012 Salı

Kitap önerisi : Çocuklarda Sanat Eğitimi

Geçtiğimiz yaz işe Yalova'dan gidip geldiğim dönemde yolda Susan Striker'ın Çocuklarda Sanat Eğitimi kitabını okuyordum. Tüm annelere şiddetle tavsiye ediyorum. Çocuklarımız için bizim sanat yaklaşımımız o kadar önemli ki bu kitapta onu sebep ve sonuçlarını göstererek anlatıyor. Verdiği örneklerle nasıl davranmamız gerektiğini anlamamız hiçte zor olmuyor. Ben mümkün oldukça resim yapması için özgürlük sağlıyorum. Masasında her türlü boya ve ulaşabileceği yerde kağıtlar bulunuyor. Mutlaka kendi kağıdı olmasına dikkat ediyorum benimde boya yapmamı istiyorsa kendime ait bir kağıt alıp onun yaptıklarından farklı olmayan şeyler çiziyorum. Benden ev yada at çizmemi isterse bilmediğimi söylüyorum. (bu konuda bazen büyüklere ses edemeyebiliyorum.)

Aşağıda kendisinin yaptığı ve isimlendirdiği çizimler var.

araba

balık
Bir akşam duvara boya yapmak istediğini söyledi. Bende ona isterse kağıt verebileceğimi söyledim ama duvar konusunda ısrar etti. Koridordaki duvarlardan biri kağıtla kaplı orasını gösterdim yine ıhh ıhh dedi. Sonra neredeyse hiç kapamadığımız kapımızın arkasını Duru'ya tahsis ettim. Yukarıdaki resimde konsantre biçimde duvarı süslüyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder