Duru buyuyor..

Lilypie Fourth Birthday tickers

9 Haziran 2010 Çarşamba

Çalışan anne olmak gerçekten çok zor

Sabah 5:50'de kalkıyorum normal kalkmam gereken saatten 20 dk erken. Şayet Duru o sırada uyanırsa onunla ilgilenip tekrar uykuya dalmasını sağlamak için. Eğer uyanmazsa bende yanında uzanıyorum. Bu sabah 6'da uyandı geri uyudu. Ben hazırlanırken 6:30'da tekrar uyandı, annene odasına aldı, tabi anneneyi görünce daha da çok ağlıyor artık herşeyi anlıyor minik kuzu, annem oynatmaya başlayınca normalde hemen susardı bugün susmadı neyse gittim aldım kucağıma sustu, birlikte hazırlanmaya başladık, dişlerimizi fırçaladık, saçımızı taradık. Ben giyinirken o gezindi, hep gözü üzerimde. Çıkma saati geldi çattı. Çaktırmadan çıkacağım ama hiç beceremiyorum. Beni gördü ve kapıyı çektim. Ne kötü bir duygu yaa. Annem en son benim şemsiyemle oynatıyordu ama ben asansöre binerken ağlama sesini hala duyuyordum. Aşağı indim, taksiye bindim, telefonumu unuttuğumu farkettim ama eve dönme şansım zaten yok tekrar aynı şeyi yaşayamam servisimde kaçmak üzereydi zaten. Yolumun üstündeki 4 trafik ışığıda kırmızı denk gelince stres yaşamam kaçınılmaz oldu. Servisi kaçırsaydım tamam olurdu telefonda yok. Çok gergin bir sabah geçirdim. "dim" diyorum ama işe geldiğimde aklım yine hep evdeydi hala ağlıyor mu acaba? naptılar acaba? diye sürekli düşünüyorum.
Hep söylüyorum sabahın 7 sinde işe mi gidilir gerçektende öyle. Kışın daha da zor. Çocuğu olan insanlarla çocuksuz kişiler nasıl oluyor da aynı kefeye konulabiliyor gerçekten anlayamıyorum. İsteğe göre esnek çalışma saatleri yada part time çalışma imkanı gibi çözümler üretilmeli yada bambaşka bişey bilemiyorum. Mağdur binlerce annenin olduğunu düşünüyorum.

Olumsuz şeyler yaşadığımda diğer olumsuzluklarda aklıma geliyor ve bütün pozitifliğimi kaybediyorum buda olanlardan biri, ilk 6 ay sadece anne sütü diye herkes söylüyor ya, izin doğum sonrası 2. ayda bitiyor. Buna ne demeli? Ben kalan 4 ay çocuğu nasıl sadece anne sütüyle besleyebilirim. Ne kadar sütünü sağsan(ki hiç kolay bir iş değil) ne kadar 1,5 saatlik süt izninde olsa(istanbul'da hiçbir işe yaramıyor) 6 ay sadece anne sütü çok çok zor bence.

1 yorum: