Duru buyuyor..

Lilypie Fourth Birthday tickers

8 Mart 2010 Pazartesi

Resimlerden Kolaj Oluşturma

Daha önceki yazımda kolaj oluşturmak üzerine bir yazı yazacağımı söylemiştim ve yazıyorum. Anne bebek blogları arasında gezerken kolaj yapılmış bir resim gördüm ve nasıl yapabileceğimi araştırmaya başladım. Resim birleştirme, resimleri tek resimde toplama diye aratırken epey sonra adının kolaj olduğunu öğrendim. Epey sonra diyorum çünkü 2-3 program indirip kurdum ve benim aradığım şey olmadıklarını farkettim. Zor bulunan bir bilgi olduğu için paylaşmak istedim. Bu arada işin komiği program benim bilgisayarımda kuruluymuş ama ben o işe yaradığını bilmiyormuşum. Adı Picasa 3 Duru'nun resimlerini picasada bir albümde yayınlıyoruz bu programı da albüme resim göndermek için kullanıyoruz. Nasıl yapıldığına gelince ilk önce bir klasörün içine birleştirmek istediğiniz resimleri koyun. Picasayı açtığınızda içinde resim olan tüm klasörleri listelenmiş olarak göreceksiniz. Burdan kendi klasörünüzü bulun ve Create >> Picture Collage deyin. Sonra soldaki kısımdan istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz. Resimlerin arasına boşluk koyabilir, mozaik, grid, çerçeve şeklinde görüntüleyebilirsiniz. Sonra Create Collage deyip kaydedebilirsiniz. Kaydettikten sonra üzerine yazı yazabilirsiniz. Picasa 3'ün başka güzellikleri de var, resimleri etiketleyebiliyorsunuz sonra örneğin Duru'nun yada Duru ve Duygu'nun olduğu tüm resimleri göster diyebilirsiniz. Slide show yapabilirsiniz.

Picasa 3'ü indirmek için buraya tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder