Duru buyuyor..

Lilypie Fourth Birthday tickers

12 Ocak 2010 Salı

Dikkat! Ispanak Zehirlenmesi


Konu ıspanak zehirlenmesi. Bununla ilgili blogu okuyanları bilgilendirmeyi istiyorum çünkü yaşayarak tecrübe etmek oldukça keyif kaçırıcı. Bu zamana kadar ne çevremden nede okuduğum yemek tarifi sitelerinden bu konu hakkında bir duyum almadım. Bu başıma 2. kez geliyor ve yine akşam yemeğinde -tesadüf olmadığını sonradan öğrendiğim- ıspanak var. Bunun üzerine araştırma gereği duydum ve böyle bir zehirlenme sebebi olabileceğini okudum.

Eğer ıspanak yemeği pişiriyorsanız onu hemen tüketmeniz gerekiyor aksi halde zehirlenme riskini almış alıyorsunuz. Ben yemeği yaptım ilk gün yedik sorun yok, ertesi gün ısıtıp tekrar yediğimizde annem ve eşim geceyi kusarak geçirdiler. Ispanak piştikten sonra beklediğinde -buzdolabında olması bişey değiştirmiyor- içindeki nitrat nitrite yani zehir deposuna dönüşüyor ve biz bunu yediğimizde nitrit zehirlenmesine yol açabiliyor.

Bu konuya dikkat edin lütfen. Sağlıkla kalın.

5 yorum:

  1. merhabalar,
    beklemesi de zehirlenmeye yol açıyor, sebzenin yetiştirilme biçimi de. Suni gübrelerle yetiştirilen sebzelerde nitrat miktarı cok yüksek. Topraktaki nitratı direk gövdesine alıyor ıspanak semizotu pırasa gibi bitkiler. Doğal yetiştirilmeyen semizotu tükettim ve emziriyorum. iki gündür kusmaktayım.

    YanıtlaSil
  2. Umarım en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz. Anneminde sizinki gibi uzun sürmüştü. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.akşam yoğurtlu semizotu yedik eşim sabaha kadar kusma ishal bir arada hastalandı oğlum hazımsızlıktan uyuyamamış herhalde bizi daha uzun süre hastalıktan yoğurda koyduğumuz sarımsak korudu.

    YanıtlaSil
  4. Bende pazidan ve ispanaktan zehirlendim yeni pişmiş ispanakti beklemiş değildi 5 gün oldu 24 saat kustum simdi kusmuyorum ama midem agriyor çok gaz oluyor arada da bulanti oluyor keyifsizim herkes dikkat etsin

    YanıtlaSil
  5. Bir goda mühendisi olarak konuya açıklık getirmek isterim. Evet sizinde dediğiniz gibi ıspanak nitrat ve nitritce zengin ve bu yüzden gıda zehirlenmesine yol açabilir. Bunun yanı sıra ıspanakta yine diğer gıdalara göre bolca bulunan histamin zehirlenmeye yol açabilir. Böyle bir goda zehirlenmesi için 70 mg histaminin vücuda alınması yeterli oluyor. Dikkat edilmesi gerekir. Ispanak faydalı diye fazla fazla tüketmenin zararı. Dengeli beslenmeyi önemseyin önemsettirin...

    YanıtlaSil